Oficialii Volkswagen își pun mari speranțe în cea de-a șaptea generație a celui mai vândut model al mărcii, Golf. Acesta ar trebui să fie vârful de lance cu care compania germană să depășească vânzările rivalilor General Motors și Toyota.
Vânzările cumulate ale celor 10 mărci aflate în prezent în portofoliul Volkswagen AG - Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN, Scania, SEAT, Skoda, Volkswagen și Volkswagen Vehicule Comerciale – nu au fost până acum suficiente pentru a propulsa compania germană pe primul loc în clasamentul mondial al vânzărilor de mașini. Grație noului Golf și liniei de vehicule căruia acesta îi va sluji ca bază nemții speră să reușească ceea ce cu mai puțin de 10 ani în urmă era doar o utopie.
Anul trecut VW Group a comercializat 8,27 milioane de vehicule, în spatele celor de la GM (9,05 milioane) și Toyota (8,95 milioane). Până în 2018 însă, nemții prognozează vânzări de 10 milioane de unități, adică peste ceea ce pot în prezent americanii de la General Motors și niponii de la Toyota. Analiștii sunt încă sceptici că Golf VII va fi suficient pentru atingerea acestui deziderat. „Succesul noului Golf este critic pentru expansiunea VW, dar vehiculul va avea de înfruntat un mediu extrem de ostil”, consideră Stefan Bratzel, șef al Center of Automotive Management din Koln. Și Ferdinand Dudenhoeffer, șeful Centrului de Cercetare Auto de la Universitatea Duisburg-Essen este de părere că „piața europeană a modelelor compacte este complet saturată, dar Golf va atrage noi clienți. Din nefericire, unii chiar de la alte mărci din cadrul grupului”.
Noul Golf este asamblat pe flexbila platformă MQB a grupului german, la fel ca și viitoarele Audi A3, Skoda Octavia și SEAT Leon. Mulți se tem însă că utilizarea unei singure platforme modulare pentru 3,5 milioane de vehicule (vânzările cumulate ale celor patru modele) poate duce la o problemă