Pana in 2015 Bucurestiul ar fi trebuit sa termine marile proiecte de infrastructura care ar fi decongestionat centrul metropolei si ar fi usurat accesul spre marile iesiri din oras: linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor, Soseaua de Centura, drumul express spre autostrada Bucuresti-Pitesti, Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, inelul median (autostrada suspendata) si reabilitarea Soselelor Iancului-Pantelimon (in acest moment pline de gropi). Din cauza rectificarii bugetare facute saptamana trecuta de Guvern, este foarte posibil sa apara intarzieri la magistrala de metrou, iar contractul pentru reabilitarea Soselei de Centura intre Voluntari si Autostrada Soarelui a fost suspendat temporar. Nici in ceea ce priveste proiectele aflate la Primaria Capitalei lucrurile nu stau prea roz. Lucrarile la Podul de la Ciurel, prima componenta din drumul expres spre A1 sunt blocate inca din 2010 din lipsa de fonduri, iar Diametrala Buzesti Berzei-Uranus este departe de a fi terminata, desi primarul Oprescu a promis ca va fi gata in martie 2012. Reabilitarea Soselelor Iancului si Pantelimon nu a inceput inca, desi era programata pentru aceasta vara, iar autostrada suspendata promisa de Oprescu in 2008 a ramas deocamdata pe hartie.
Magistrala de metrou drumul Taberei-Eroilor
Santier metrou Dr. Taberei - Universitate Foto: Hotnews Guvernul Romaniei a redus saptamana trecuta suma alocata initial pentru anul 2012 pentru Magistrala 5 de la 380,9 milioane de lei la 202 milioane lei. Initial, conducerea Metrorex a declarat pentru HotNews.ro ca din cauza taierii fondurilor pot aparea "intarzieri, amanari sau in cel mai rau caz, sistari temporare ale lucrarilor, cu consecinte negative in plan economic, financiar si social". Mai mult, reprezentantii companiei afirma ca ar fi necesara suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei in vederea respectarii clauzelor contractual