În cadrul strategiei sale pentru crearea de locuri de muncă şi creştere economică, Comisia Europeană a lansat o iniţiativă pentru a impulsiona recunoaşterea aptitudinilor şi competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar şi universitar.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a propus de curând un proiect de lege prin care bacalaureatul să fie diferenţiat în funcţie de profilul pe care elevul l-a urmat în liceu.
Citeşte şi
Daniel Funeriu despre BAC-ul profesional: Este un fel de "bac cu buletinul". Bacalaureatul trebuie să fie trecut de cei care învaţă
Hăncescu (FSLI): BACALAUREAT DIFERENŢIAT, un pas înainte pentru sistemul românesc de învăţământ
Decizia de modificarea a bacalureatului a fost adoptată, miercuri, de Comisia pentru Educaţie din Senat, astfel că de anul viitor, elevii vor putea fi examinaţi în mod diferenţiat la examenul de bacalaureat.
Potrivit propunerii minstrului, este vorba despre introducerea a două tipuri de BACALAUREAT: cel NAŢIONAL şi cel PROFESIONAL. Astfel, elevii au două şanse: fie să se orienteze spre piaţa muncii, fie spre o facultate.
Propuneri pentru educaţie- Bacalaureat profesional pentru elevii români, „Învăţarea non-formală" pentru europeni
Comisia Europeană a propus programul de „Învăţarea non-formală" cu scopul de a spori posibilităţile de angajare în special pentru tinerii şomeri şi persoanele cu puţine calificări formale, cum ar fi lucrătorii în vârstă şi cei slab calificaţi. Propunerea urmăreşte, de asemenea, îmbunătăţirea accesului la învăţământul superior, în special al studenţilor adulţi.
De asemenea, prin recomandarea sa, Comisia îndeamnă statele membre să stabilească sisteme naţionale pentru validarea învăţării non-formale şi informale până în 2015.
Acest lucru ar permite cetăţenilor să obţină o calificare integrală sau parţială pe baza aptitudinilor şi competenţelo