Moda este unul dintre primele lucruri care ne vin în minte atunci când vorbim despre Italia, dar criza economică a lovit puternic această industrie în ultima vreme.
De la începutul anului 2012, aproximatic 1.500 de magazine de modă din Italia au fost forţate să se închidă şi este de aşteptat ca alte câteva sute să urmeze.
Într-o ţară în care felul în care te îmbraci este un mod de viaţă, criza din acest sector reprezintă o imagine cât se poate de clară a economiei aflate în suferinţă.
„De două mii de ani, apreciem frumuseţea şi eleganţa, iar până acum doi ani eram ţara cel mai bine îmbrăcată din Europa. Dar, din cauza crizei economice, nu ne mai putem permite acest stil de viaţă”, a declarat Roberto Mazoni, preşedintele Confesercenti, o asociaţie care se ocupă de afacerile mici şi mijlocii din Italia, pentru Al Jazeera.
„În ultima vreme, clienţii cumpără doar ceea ce le trebuie. Sunt mult mai atenţi la preţuri”, a explicat David Bendaud, managerul unui magazin, confirmând trendul din ultima perioadă.
Nici măcar sezonul reducerilor nu ajută magazinele. Faţă de aceeaşi perioadp a anului trecut, vânzările au scăzut cu 15%.
„Acum cumpăr mai puţine haine. În trecut, obişnuiam să cumpăr produse de la firmele cu nume”, spune o tânără din Roma, completată de o alta: „Am devenit mult mai practică. Acum încerc să cumpăr doar hainele de care am nevoie”.
Moda este unul dintre primele lucruri care ne vin în minte atunci când vorbim despre Italia, dar criza economică a lovit puternic această industrie în ultima vreme.
De la începutul anului 2012, aproximatic 1.500 de magazine de modă din Italia au fost forţate să se închidă şi este de aşteptat ca alte câteva sute să urmeze.
Într-o ţară în care felul în care te îmbraci este un mod de viaţă, criza din acest sector reprezintă o imagin