În timp ce Oprescu ne pregătește să construim cea mai scumpă autostradă din România, cu mai mult de 100 de milioane de euro pe km, o companie din construcții i-a propus guvernului cel mai mic preț pe km pentru o autostradă de la noi.
Mai precis, este vorba despre lotul al doilea de pe Timișoara-Lugoj, care a primit o ofertă din partea Constructora San Jose SA un preț pe km care, dacă licitația va fi atribuită și nu vor exista contracte adiționale, poate intra în scurta istorie a autostrăzilor din România ca fiind cel mai mic preț pe km, în condițiile în care avem autostrăzi pentru care am plătit și 16 milioane de euro pe km.
Asocierea Constructora San Jose SA - Sevicon Obras e Infraestructuras SL a propus un preț de 3,4 milioane de euro pe km, în condițiile în care la ora actuală cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă a costat doar 3,5 milioane de euro.
Pentru acest tronson de autostradă, nemții de la Max Boegl au propus un preț de 4,5 milioane de euro pe km.
Standardele de cost introduse în 2010 de către cei de la Transporturi vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului - 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte - 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional - 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III - 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene - 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată - 1.190.000 euro/kilometru.
Şapte asocieri de firme şi două companii sunt interesate de proiectarea şi construcţia Lotului 2 din Autostrada Timişoara - Lugoj în timp ce alte nouă asoc