Vizitatorii site-urilor de sport petrec mai multe ore consumand media online decat ceilalti utilizatori de internet din Europa. Ei petrec 22,5 ore saptamanal uitandu-se online la sport.
Consumul online este urmat de cel tv. Europenii petrec 16 ore saptamanal in fata televizorului urmarind programe sportive, se arata intr-un raport al IAB Europe realizat pe baza studiului Mediascope.
In ceea ce priveste dispozitivele pe care le folosesc pentru a accesa site-urile de sport, 83 % dintre respondenti folosesc computerul, 86 % dintre acestia repetand procesul in fiecare zi, 34% navigheaza folosind telefoanele mobile, jumatate dintre ei facand acest lucru in fiecare zi.
Pe locul al treilea se afla folosirea tabletelor (22% dintre utilizatori, 30 % dintre acestia zilnic), iar pe ultima pozitie accesarea internetului prin intermediul consolelor de jocuri (12% din utilizatori, 24% dintre ei in fiecare zi).
Intervalul orar cel mai cautat este 17.30 – 21.00 in cazul celor care folosesc calculatorul, tabletele si consolele de jocuri, in timp ce consumatorii care intra cel mai des de pe mobil o fac in intervalul 10.00-17.30.
Peste jumatate din numarul de vizitatori de site-uri sportive (57%) viziteaza website-urile tv, 53 % urmaresc posturile de televiziune online, 47 % folosesc catch up sau televiziune la cerere si 33% downloadeaza un program tv.
Studiul Mediascope, reealizat inca din 2003, isi aduce contributia la definirea si intelegerea schimbarilor in tiparele de consum media, in evolutia consumului de media si a tendintelor in comert electronic.
Asociatia IAB Romania a fost creata în anul 2006 si reuneste companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale.