Pachete de ţigări standardizate sau generice, fără alte indicii de identificare în afară de marcă, avertismente imagistice dure, eliminarea aromelor şi aditivilor din tutun. UE are planuri drastice pentru industria de tutun, măsuri pe care producătorii le găsesc dăunătoare atât pieţei, cât şi consumatorilor.
Pansamentul absoarbe sângele care se prelinge de pe mănuşile chirugicale ale medicilor. Inima pacientului întins pe masa de operaţie e la vedere, mai multe mâini încearcă să o readucă la viaţă. Imaginea e reprodusă pe ambele părţi ale pachetului de ţigări, pe toată lungimea lui. Mesajul inscripţionat: „Tutunul omoară".
O nouă faţă pentru pachetele de ţigări este doar una dintre măsurile pe care Uniunea Europeană le are în vedere pentru anul 2014.
În urma unei consultări publice lansate în 2010 pentru o posibilă revizuire a directivei europene care reglementează piaţa tutunului (directiva 2001/37/CE, care se referă la fabricarea, prezentarea şi comercializarea produselor de tutun), s-au stabilit o serie de politici în domeniu: avertismente imagistice grafice foarte dure, ambalaje standardizate sau generice, eliminarea aromelor şi aditivilor din tutun, interzicerea vânzării la vedere a ţigărilor.
Motivul: „Consumul de tutun este cauza individuală cea mai importantă a îmbolnăvirilor evitabile în Uniunea Europeană şi se estimează că este cauza decesului a peste 650.000 de persoane anual în UE. La nivel mondial, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) estimează că aproape 6 milioane de persoane vor deceda doar în acest an ca urmare a consumului de tutun. Acest număr ar putea ajunge la 8 milioane până în 2030, în cazul în care nu se iau măsuri pentru a inversa această tendinţă îngrijorătoare", explică un buletin informativ al Comisiei Europene.
Obiectivul noilor reglementări este reducerea consumului de tutun. Astfel, oficialii UE speră