Ministerul Transporturilor va cere Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să sisteze o parte din lucrări şi să încheie acte adiţionale la contracte astfel încât în anul 2012 să fie angajate lucrări doar în limita creditelor bugetare aprobate, potrivit unui memorandum aprobat de guvern. Această măsură vine la scurt timp după ce bugetul Transporturilor a fost redus, prin rectificare bugetară, cu 1,3 mld. lei (300 mil. euro), până la 13,4 mld. lei (3,1 mld. euro).
De asemenea, guvernul a decis că în cadrul bugetului Ministerului Transporturilor se vor asigura prin redistribuire sume pentru achitarea facturilor ce sunt peste nivelul creditelor bugetare aprobate în 2012 astfel încât să nu se înregistreze arierate şi să nu fie afectat deficitul. Mai mult, ministerul va trebui să prezinte guvernului informări cu privire la situaţia lucrărilor de investiţii. Ministerul Transporturilor a pierdut la rectificarea bugetară din această vară aproape 1,3 mld. lei (300 mil. euro). Cei mai mulţi bani, circa 516 mil. lei (117,3 mil. euro), au fost "şterşi" de la drumuri, fapt ce pune în pericol derularea proiectelor de infrastructură rutieră. Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este centura Capitalei: deşi de prin anii 2007-2008 se semnează contracte pentru reabilitarea acesteia, nu există bani pentru finanţare. Anul acesta centura Capitalei primeşte mai puţin de 3 mil. euro, iar CNADNR nu are altă soluţie decât să suspende contractele până în momentul în care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani.
Ministerul Transporturilor va cere Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să sisteze o parte din lucrări şi să încheie acte adiţionale la contracte astfel încât în anul 2012 să fie angajate lucrări doar în limita creditelor bugetare aprobate, potrivit unui memorandum aproba