Legenda lui Dracula va fi folosită pentru a promova România ca destinaţie turistică în China, India şi Orientul Mijlociu, a declarat secretarul de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Cristian Bărhălescu.
Potrivit acestuia, pieţele respective nu au fost afectate de criza economică şi au un mare potenţial. "Consider că o reevaluare, o repoziţionare a strategiei, a master planului, care a fost făcut în anul 2007, în alte condiţii economice, este necesară acum, pentru că pieţele-ţintă pe care le considerăm apropiate şi aducătoare de turişti, cum sunt Germania, Austria, Marea Britanie sau Rusia se pot completa cu pieţe gen Orientul Mijlociu, piaţă care în momentul de faţă nu a fost afectată profund de criză şi de asemenea China sau India. Pe aceste pieţe România nu a fost promovată până acum", a spus, pentru Mediafax, Cristian Bărhălescu.
El a adăugat că România va încerca să acorde vize celor "care sunt cu adevărat" turişti, fie că vin din China, India sau Orientul Mijlociu. "Trebuie să ne uităm puţin şi ce fac alţii şi să vedem că Statele Unite investesc în următoarea perioadă foarte mulţi bani în promovarea pe pieţele din China şi India, pentru că acolo este un număr mare de turişti. Thailanda şi-a revenit datorită pieţei chineze", a mai spus secretarul de stat.
Bărhălescu a afirmat că în China, India şi Orientul Mijlociu România poate promova tot ceea ce înseamnă circuite gen Dracula, gen Transilvania, dar şi circuite culturale, Delta Dunării şi staţiuni balneoclimaterice.
"Intenţionăm să redeschidem biroul de turism din China, iar în India ne gândim să deschidem un astfel de birou. Trebuie să promovăm în aceste zone ceea ce avem. Vreme de 20 de ani s-a încercat demitizarea lui Dracula, dar merge promovat. Până la urmă trebuie să ne legăm de acest mit pentru că dacă spui cuiva că eşti din România în Statele Unite sau China,