Noul Golf este asamblat pe flexbila platformă MQB a grupului german, la fel ca și viitoarele Audi A3, Skoda Octavia și SEAT Leon.
Mulți se tem însă că utilizarea unei singure platforme modulare pentru 3,5 milioane de vehicule (vânzările cumulate ale celor patru modele) poate duce la o problemă similară cu „pățania” niponilor de la Toyota din 2009 și 2010. Mai mult chiar, există voci care susțin că, pe lângă GM și Toyota, un rival mult mai puternic se ridică din Asia: Hyundai. Au rămas în memoria tuturor celor prezenți la expoziția auto de la Frankfurt din 2011 cuvintele spuse în șoaptă de șeful concernului german, Martin Winterkorn, pe când examina sistemul de direcție al modelului i30: „Nimic nu zornăie...Ei cum pot să facă asta? BMW nu poate și nici noi nu putem.”
Printre cele mai interesante echipamente aflate în componența noului Golf se numără familia de propulsoare performantă, sistemele start-stop și de recuperare a energiei produse la frânare, în dotare standard pe toată gama, sistemul de infortainment cu monitor touch-screen, precum și PRE-SAFE sau multi-collision braking system. Primul include Adaptive cruise control și frânare de urgență care operează la viteze mici pentru a evita accidentele ușoare pentrecute de obicxei în orașe iar al doilea asigură frânarea după un impact astfel încât mașina să nu provoace alte coliziuni.
Oficialii producătorului din Wolfsburg se mândresc în special cu varianta BlueMotion care, conform acestora, este mai economică decât hibridul Toyota Prius și mai puțin poluantă decât smart fortwo. Datele oficiale arată că Golf BlueMotion consumă doar 3,2 l/100km și emite circa 85 g CO2/km.
Conform AutoBild, în Germania, cea mai ieftină versiune Golf, Trendline, va costa 16.975 de euro. În România, modelul este așteptat la sfârșitul lunii noiembrie.
@N_