Psihologul Denisa Popescu, specializată în psihoterapie experenţiala şi hipnoterapie, ne explică pe îndelete care sunt problemele cu care se poate confrunta copilul în prima lui clasă de şcoală, implicit, problemele pe care părinţii trebuie să le cunoască, să le internalizeze şi să găsească cele mai eficiente soluţii pentru ele. "Sunt în deplin acord cu psihologul Jean Piaget care spunea că adaptarea este echilibrul dintre asimilare şi acomodare intervenit în cadrul interacţiunii dintre om şi realitatea înconjurătoare. Aşadar, în acest caz, în rolul omului este copilul fiecăruia dintre noi, iar realitatea înconjurătoare este reprezentată de „doamna", cu toate noutăţile pe care le aduce ea în viaţa bobocului şcolar," spune psihologul.
Momentul de trecere de la grădiniţă la şcoală are efecte multiple atât asupra reuşitei şcolare în sine, cât şi asupra dezvoltării copilului. Deşi pare destul de abruptă, această trecere se poate face treptat, pregătind psihic copilul pentru schimbare. Dincolo de discutiile inevitabile despre cum va fi la şcoală, cum este să ai teme în fiecare zi, cum este cu trezitul de dimineaţă, implicit mersul devreme la culcare, cum este uniforma şi de ce nu mai este doamna educatoare în preajmă, este important să inspectăm şcoala unde urmează să fie înscris copilul, alături de el.
"Câţi dintre părinţi i-au prezentat-o viitorului elev pe „doamna" înainte de începerea efectivă a şcolii? Şi ştiind deja că sunt foarte puţini aceia, vă întreb pe voi, ceilalţi, vouă nu vi se pare mai comod când vă găsiţi un job prin intermediul unei cunoştinţe că ştiţi deja pe cineva acolo? Că nu sunteţi pus sub lupă de întregul colectiv şi că este cineva care să vă zâmbească personal din prima clipa? Ei bine, acelaşi mecanism se aplică şi copiilor. Aşa cum există persoane care vouă nu vă plac fără să fi avut vreun contact cu ele, oare nu sunt şanse ca micu