505 kilometri de autostradă are România în prezent, iar alţi 250 sunt în lucru, scrie digi24.ro
Citeşte şi
TRAFIC RESTRICŢIONAT pe autostrada Arad-Timişoara din cauza unor lucrări de reparaţii
Cea mai veche autostradă este cea dintre Bucureşti şi Piteşti. Avea 96 de kilometri, în 1973, când a fost deschisă.
De atunci s-au deschis numai tronsoane mai mici de o sută de kilometri: cel între Feteşti şi Cernavodă, în 1987, Bucureşti - Lehliu şi Lehliu - Drajna în 2004, iar trei ani mai tarziu, tronsonul Drajna - Feteşti şi centura oraşului Piteşti.
Între 2007 şi 2009 nu s-a deschis nicio autostradă, însă în 2009 au fost gata 42 de kilometri între Gilău şi Turda, tronson completat un an mai târziu cu încă 10 kilometri, până la Câmpia Turzii.
Tot în 1010 s-a deschis centura Sibiului. Iar un an mai târziu au luat avânt tăierile de panglici, când 70 de kilometri de autostradă au fost daţi în folosinţă. S-au deschis tronsoanele Timişoara - Arad, Murfatlar - Constanţa şi Valu lui Traian - Agigea.
Anul acesta s-au deschis Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Murfatlar, Valu lui Traian - Ovidiu şi Autostrada Bucureşti Ploieşti, cu toate că drumurile nu arată ca nişte veritabile autostrăzi.
În prezent sunt în lucru zece tronsoane care ar trebui să fie gata anul viitor, în luna august.
Aproape de finalizare sunt doar segmentele Timişoara - Lugoj, Deva - Orăştie şi Agigea - Port.
Anul viitor am putea circula şi pe Arad- Nădlac, Lugoj - Deva, Orăştie - Sibiu şi tonsonul dintre Bucureşti şi Centura Capitalei, aflat în continuarea Autostrăzii 3. Porţiunea dintre Suplacu de Barcău - Borş de pe autostrada Transilvania ar putea fi gata abia în noiembrie 2013.
505 kilometri de autostradă are România în prezent, iar alţi 250 sunt în lucru, scrie digi24.ro
Citeşte şi
TRAFIC RESTRICŢIONAT pe autostrada Arad-Timişoara din cauz