Romanii intre 20 si 39 de ani se cred atractivi din punct de vedere fizic, in special femeile, tinerii, persoanele necasatorite, cele cu un loc de munca stabil si cele cu venituri peste medie, potrivit unui studiu al companiei de cercetare ISRA Center.
Aproximativ 80% dintre romani se cred frumosi. Pentru jumatate dintre romani, ochii reprezinta principalul atu fizic. Alte atuuri importante se refera la corpul bine proportionat si parul stralucitor. Alura sportiva este un atu mai important pentru barbati decat pentru femei, cat si pentru tineri. Totodata persoanele care utilizeaza servicii profesionale de infrumusetare tind sa aprecieze mai mult ca atuuri fizice tocmai acele aspecte pentru care apeleaza la aceste servicii, in special parul stralucitor.
Produsele considerate de baza in ingrijirea zilnica sunt: pasta de dinti (folosita de 96% dintre romani), sapunul de maini (folosit de 95% dintre romani) si deodorantul (utilizat in proportie de 83%), atat femeile cat si barbatii optand pentru aceleasi produse. Parfumul sau apa de parfum se numara printre produsele preferate ale romanilor si sunt utilizate zilnic de aproape 75% dintre acestia.
Barbatii acorda o importanta mai mare spumei de ras, in timp ce femeile includ in lista produselor indispensabile crema de fata (folosita zilnic de 60% dintre femei), crema de maini (54%) si demachiantul (47%).
Doar 12% dintre femei sunt atente la ingredientele pe care le contin produsele cosmetice. In cazul in care urmaresc informatii despre continutul produselor cosmetice, femeile sunt atente indeosebi ca produsele pe care le cumpara sa nu contina parabeni sau saruri de aluminiu. 7% dintre femei folosesc produse dermatocosmetice, in special cele cu varsta intre 30-39 de ani, cu educatie superioara si cu venituri peste medie.
4% din populatie nu se spala pe dinti zilnic, in timp ce doar