Cererea foarte mare pe segmentul de lux din China a aruncat preţurile în aer a produselelor, iar cele mai mari creşteri s-au resimţit în de zona de călătorii, educație sau băuturi, potrivit celui mai recent index pentru produsele de lux din raportul HuRun, citat de „Business Insider".
HuRun, firma care calculează un indice pe baza a 62 de produse de lux spune că chiar dacă indexul a scăzut cu 2,79 de procente din 2011, acesta tot este cu 2,74% peste indicele consumatorului mediu.
În ultimii şase ani, indexul de lux a depăşit indicele consumatorului mediu cu un procent de 38%.
FOTOGALERIE CU CELE MAI VÂNDUTE PRODUSE DE LUX DIN CHINA
Din cele nouă categorii analizate de HuRun, vacanţele au crescut cel mai mult în acest an, până la 11,92%, faţă de anul trecut.
Milionarii chinezi nu au părut să fie afectaţi de criză de aceea au continuat să cumpere produse scumpe. Dar şi numărul milionarilor a crescut cu 6,3% faţă de anul trecut, ajung la 1,02 milioane de persoane.
În condiţiile în care există o cerere mare pentru lux, tot mai multe produse scumpe ajung în China. Aşadar, preţul pentru o geantă Chanel s-a dublat faţă de 2007, iar un ceas Piaget Polo costă cu 40% mai mult decât costa în 2008, potrivit HuRun.
O noapte în apartamentul prezidenţial din Peninsula Hotel Hong Kong costa 9.412 de dolari în 2011, iar acum preţul a ajuns la 12.657 de dolari.
Două bilete tur-retur de la Beijing la Paris costă acum 3.937 de dolari, cu 11% mai mult decât în 2011.
Cea mai mare creştere a fost înregistrată de o sticlă de lichior Shui Jing Fang Classic Collection a crescut cu 59%, şi acum a ajuns la 220 de dolari.
Preţul unei sticle de coniac Richard Hennessey în China s-a dublat în ultimii patru ani ajungând la valoarea de 4.879 de dolari.
Un Rolex, care costa în 2007 aproximativ 12.600 de dolari, a ajuns să co