Desi ne aflam in plina criza, marile retele de retail continua sa investeasca masiv in noi magazine. De la inceputul anului au fost deschise 117 unitati, iar alte 70 vor fi inaugurate pana in decembrie. Frenezia investitiilor in comertul modern, mai ales in cel alimentar, tine de potentialul generatiei "Epocii de Aur", care isi raporteaza existenta, in mare parte, la ce are in farfurie.
Datele statistice arata ca cei 13 jucatori din comertul modern vor investi pana la finalul anului 150-200 milioane de euro, astfel ca magazinele de tip modern vor depasi, la finele anului, granita de 1.000 de unitati.
Cora a anuntat ca va deschide doua magazine noi, in Bucuresti si Bacau, Auchan va inaugura un nou hypermarket in capital, iar Carrefour va deschide, in noiembrie, magazinul din centrul comercial Ploiesti Shopping City, primul mall in care compania se afla printre investitori.
Pana la finele lunii august, s-au deschis 117 magazine, cele mai multe fiind operate de jucatorii mari din domeniu, precum Auchan, Cora si Kaufland.
Expertii spun ca aceste exemple dovedesc faptul ca retailerii s-au adaptat crizei, iar acum cauta formate si oferte adaptate unor consumatori mult mai constienti de valoarea banilor.
“Consumul a avansat in primele sase luni cu peste 4%, primul avans dupa trei ani de scaderi. Astfel ca marii retaileri se pregatesc pentru relansarea vanzarilor dupa ce vanzarile le-au scazut, in ultimii ani, cu 20-30%”, a declarat Florin Frasineanu, consultant de retail.
Investitiile puternice din acest an sunt motivate si de scaderea pretului terenurilor si a costurilor de constructie. Este o oportunitate sa construiesti in prezent pentru viitorFlorin Frasineanu, expert in retail
Interesant este ca, in pofida numarului mare de inaugurari, hipermarketurile, supermarketurile si celelalte fo