După cum anunțase la începutul lunii iulie, Primăria municipiului Alba Iulia va angaja un administrator public al orașului, funcție echivalentă cu cea de viceprimar. Deși concursul a fost inițial anunțat pentru sfârșitul lunii august, acesta va avea loc, în două etape, pe 11 octombrie 2012 (proba scrisă) și pe 16 octombrie 2012 (interviul din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Alba Iulia). Înființarea noului post a fost aprobată de consilierii locali în ședința din 9 iulie, iar pentru ocuparea funcției au fost vehiculate mai multe nume. Singurul care și-a depus candidatura pentru funcția de administrator public al orașului Alba Iulia este Nicolaie Moldovan.
Pentru a putea participa la concursul pentru funcția de city manager, un candidat trebuie să îndeplinească cel puțin următoarele condiții: să aibă cetățenie română sau a altor stare membre UE, să cunoască limba română, scris și vorbit, să aibă vârsta minimă reglementată de lege, să aibă capacitate de exercițiu, să aibă o bună stare de sănătate atestată prin adeverință medicală, să aibă studiile corespunzătoare, să nu fi fost condamnat definitiv pentru infracțiuni împotriva umanității sau a statului.
De asemenea, candidatul trebuie să îndeplinească unele condiții specifice de participare: studii de specialitate (Studii Europene absolvite cu diplomă de licență), perfecționări sau specializări prin studii post-universitare, vechime în specialitatea studiilor absolvite de minim 5 ani, exercițiu în domeniu minim 5 ani, cunoștințe de operare calculator, cunoașterea cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, la nivel mediu.
Cele două probe ale concursului, din 11 și 16 octombrie, se vor desfășura la sediul Primăriei municipiului Alba Iulia, str. Calea Moților, nr. 5A.
Citiți AICI mai multe despre atribuțiile administratorului public.
Puteți vedea a