După ce Conisliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) şi-a dat avizul favorabil pentru demararea noului Plan Integrat de Dezvoltare Urbană, zona central a Bucureştiului se va transforma într-o zonă mult mai prietenoasă cu cei care nu folosesc maşina.
Începând de anul viitor, Calea Victoriei, una dintre cele mai tranzitate artere ale Capitalei, va pierde o bandă de circulaţie în favoartea pietonilor. Arhitecţi, urbanişti ONG-uri dar şi societatea civilă au atras atenţia în nenumărate rânduri că tot centrul Capitalei noastre este un loc sufocat de aglomeraţie, maşini şi zgomot, în dezacord total cu trendurile marilor capital europene. Astfel, a fost elaborat Planul Integrat de Dezvoltare Urbană), un proiect care îşi propune prioritizarea circulaţiei pietonale în Capitală. Tot din acest plan face parte şi "autostrada pietonală" un proiect care va lega Piaţa Romană de cartierul Rahova printr-un traseu pietonal.
Calea Victoriei va fi redată pietonilor începând de anul viitor. "Se reduce o bandă de circulaţie şi se lărgesc trotuarele. Astfel de lucrări vor fi realizate pe segmentul curpins între Piaţa Victoriei şi intersecţia cu bulevardul Regina Elisabeta, cu excepţia Pieţei Palatului", a precizat pentru site-ul de ştiri B365.ro, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.
În acest Plan Integrat de Dezvoltare Urbană mai figurează şi "autostrada pietonală" traseul care va lega Piaţa Romană de cartierul Rahova pe traseul Piaţa Romană – strada Mendeleev – Piaţa Revoluţiei – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piaţa de Flori şi înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piaţa Romană.
În ceea ce priveşte finanţarea pentru aceste proiecte ambiţioase, edilul şef al Capitalei se declară încrezător că va reuşi să accese