Casa de licitaţii Artmark, liderul pieţei de artă din România, a înregistrat în primul semestru din 2012 vânzări totale de aproximativ 5,5 milioane de euro, în creştere cu circa 11% faţă de primul semestru al anului trecut când casa de licitaţii a avut vânzări de 4,89 milioane de euro.
Bilanţul primului semestru al anului 2012 continuă trendul ascendent al pieţei de artă din anii anteriori, se arată într-un comunicat al casei de licitaţii Artmark.
Suma de 5,5 milioane de euro a fost realizată în cele 20 de licitaţii organizate în intervalul ianuarie – iunie, care au adus numeroase premiere şi recorduri semnificative pentru piaţa de artă din România. Trendul a continuat şi în perioada de vacanţă, iulie – august, prin rezultatele spectaculoase ale celor trei licitaţii Artmark de pe litoralul Mării Negre, ce au adăugat un total de vânzări de 2,1 milioane de euro: Licitaţia de Bijuterii de Epocă şi de Colecţie, Licitaţia Art Impressioniste et Moderne & Bijoux (Duplex Mamaia-Monaco) şi Licitaţia de Maşini de Colecţie, Sport Memorabilia & Şampanii şi Vinuri de Colecţie.
Piaţa licitaţiilor de artă din România este dominată în continuare de arta plastică, ce a adus în prima jumătate a anului 2012 vânzări totale de aproximativ 6,5 milioane de euro, se mai spune în comunicat.
Cel mai mare preţ de adjudecare al unei lucrări de artă românească în primul semestru al anului curent este de 195.000 de euro pentru pictura “Ciobănaş cu turma de oi” de Nicolae Grigorescu, adjudecată în luna iunie la Chişinău, în cadrul primei licitaţii internaţionale de artă (România -Moldova), urmat pe cea de-a doua poziţie de Nicolae Tonitza cu pictura “Trei fraţi” (martie 2012, 170.000 de euro).
Mai mult pe Economica.net
Casa de licitaţii Artmark, liderul pieţei de artă din România, a înregistrat în primul semestru din 2012 vânzări totale de aproximativ 5,5 milioa