A avea o suljba a devenit aproape un lux in zilele noastre, iar daca este si una buna, de care esti multumit, trebuie sa faci tot posibilul sa ai un comportament ireprosabil.
Exista cateva reguli de eticheta pe care, daca le vei respecta, te vor feri de probleme, relateaza Woman's Day:
Gandeste inainte sa vorbesti
Bineinteles, aceasta regula se aplica in toate situatiile, dar in special atunci cand job-ul tau este la mijloc. Daca iti vezi sefa cu o coafura noua, nu poti sa te duci sa-i spui "Vai, ce v-ati facut la par de va sta asa bine azi?". Este ca si cand i-ai sugera ca in rest este un dezastru. Incearca sa gasesti un compliment care sa nus e intoarca impotriva ta.
Respecta o usa inchisa
Daca un coleg are usa de la birou inchisa, respecta acest lucru, chiar daca pare ca nu are treaba. Daca in mod normal usa sa este decshisa, dar vezi ca subit se inchide, este clar ca nu vrea sa fie deranjat, asa ca stai deoparte daca nu cumva ai o urgenta extrema legata de serviciu.
Treci peste glumele copilaresti
Nu toata lumea are simtul umorului si chiar daca il are poate ca nu seamana cu al tau. Pana nu esti sigur ca si colegii tai iti gusta glumele, nu le incerca. Altfel, ei s-ar putea sa se supere si sa se creeze tensiuni in birou.
Inspira adanc si gandeste-te putin inainte sa apesi "Trimite"
Cateodata mail-ul este cea mai usoara modalitate de a-ti da demisia sau de a te certa cu un coleg. Chiar daca esti extrem de nervos, frustrat si abia astepti ca o persoana sa iti citeasca gandurile scrise in mail, asteapta cateva minute dupa ce l-ai redactat, inainte sa-l trimiti. Este posibil sa te mai domolesti intre timp sa sa eviti o situatie conflictuala urata.
Gandeste-te la colegi cand iti faci pachetelul pentru pranz
Daca ti-a ramas de la masa de seara