Exista mai multe clisee asociate masinii asteia decat oricarei alteia mentionate in rubrica asta. Si voi incerca sa le evit pe toate.
Daca vor urma orice fel de referinte la Maggie, formatii dubioase, lacomia ca un lucru bun, bretele rosii sau orice alta porcarie legata de anii '80, va rog sa-mi traga cineva un picior in cap. Pentru ca pagina asta e despre legende, despre masini care ies in evidenta pentru ceea ce sunt, ce pot face si ce-i pot face sufletului tau. Sau pantalonilor tai.
Peugeot 205 GTi a fost, si inca este, o legenda adevarata, care merita medalia de aur. Pur si simplu. Nu necesita o comparatie cu alte lucruri din vremea aia pentru a spune cat de bun este, cat de mult a avansat conceptul de masina mica, rapida si convenabila sau orice altceva de genul asta. Uita-te, doar, la el: e superb. Poti sa simti munca designerilor tasnind din fiecare colt al siluetei sale atragatoare. E mai mult decat niste bucati de plastic prinse de un carut de supermarket... forma fundamentala este uluitoare.
Jantele din aliaj ca o solnita de piper sunt unele dintre cele mai frumoase roti montate vreodata pe o masina. In ceea ce priveste hatchback-urile, as spune ca nu s-a mai facut altul mai frumos de atunci. Postura mai agresiva a lui GTi il face si mai placut la privit. La fel si in interior – frumos, oriunde te-ai uita. Hai sa nu devenim nostalgici privind casetofonul si scaunele imbracate partial in piele, nostalgia inseamna sa te ingropi in trecut. Nu e nevoie sa faci asta aici. GTi-ul nu e frumos doar pentru vremea lui, ci e frumos chiar si acum. Si va fi mereu.
Nici sunetul nu e rau. Micutul motor in patru cilindri de 1,6 litri zumzaie si urla, e oricand dispus sa se tureze tare si sa foloseasca cei 115 CP pentru a arunca miniona masina de 885 kg pana la 100 km/h in respectabilul interval de 8,7 secunde. Aici, mai exista un cliseu enorm care