Cetăţenii chinezi fac aproximativ un sfert din achiziţiile de bunuri de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult faţă de ponderea înregistrată în 2007 pe această piaţă, potrivit estimărilor HSBC, citate de CNN.
Chiar şi după creşterea ultimilor ani, piaţa luxului din China este departe de a fi matură, afirmă analiştii.
“China rămâne, înainte de toate, o piaţă pe care brandurile recrutează clienţi”, se arată în studiul HSBC.
Unul din factorii care susţin creşterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei către oraşe mai mici, ceea ce înseamnă că magazine de lux se deschid pentru prima dată în oraşe care au, însă, populaţii apropiate de Paris sau San Francisco.
Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evoluţia pieţei. Urmând trendul din ţările dezvoltate, chinezii bogaţi şi cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.
“În timp ce gradul de recunoaştere este încă scăzut pentru unele branduri, iar penetrarea în oraşele de rang doi este limitată, superbogaţii Chinei cheltuie mai mult pe bunuri de lux decât cei din Vest”, scriu analiştii HSBC.
Chinezii fac o mare parte din achiziţiile de bunuri de lux în afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumpărăturile din această categorie au loc în China, în timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piaţa mondială a luxului.
Mai mult pe Economica.net
Cetăţenii chinezi fac aproximativ un sfert din achiziţiile de bunuri de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult faţă de ponderea înregistrată în 2007 pe această piaţă, potrivit estimărilor HSBC, citate de CNN.
Chiar şi după creşterea ultimilor ani, piaţa luxului din China este departe de a fi matură, afirmă analiştii.
“China rămâne, înainte de toate, o piaţă pe care brandurile recrutează clienţi”, se arată în studiul HSBC. @