Volkswagen a prezentat la Berlin noul Golf, pe o platformă care marchează cel mai mare salt tehnologic din ultimii 20 de ani pentru grup, modelul fiind echipat cu echipamente şi sisteme electronice de ultimă generaţie şi o construcţie menită să eficientizeze consumul de carburant.
Volkswagen Golf, care a debutat în 1974 şi se află la cea de-a şaptea generaţie, este cel mai bine vândut model al grupului german şi al treilea la nivel mondial după numărul de maşini comercializate de-a lungul timpului.
VW trece prin cea mai complexă modernizare tehnologică din ultimii 20 de ani, materializată prin platforma modulară MQB, care va fi prezentă în peste o treime din autoturismele produse de grup în următorii ani şi stă la baza strategiei Volkswagen de a deveni până în 2018 cel mai mare producător auto din lume după vânzări şi profit, peste Toyota şi General Motors, potrivit Bloomberg.
Multă electronică
Pe lângă îmbunătăţirile tehnologice majore, noua platformă contribuie şi la reducerea costurilor. Designul noului Golf va respecta linia istorică a modelului, pentru a nu îndepărta "legiunile" de clienţi fideli. Volkswagen a introdus însă materiale şi tehnologii care reduc greutatea maşinii, pentru a scădea consumul de carburant cu până la 23%, şi a modernizat sistemele electronice: noul Golf poate funcţiona ca antenă WiFi mobilă.
Modelul a fost prezentat la Berlin, cu o lună înaintea Salonului Auto de la Paris, următorul eveniment major al industriei auto.
"Volkswagen nu ar exista astăzi fără Golf. Noua arhitectură MQB a fost construită în jurul Golfului, modelul devenind coloana vertebrală a noii strategii Volkswagen", comentează pentru Bloomberg Christoph Stuermer, analist la IHS Automotive Frankfurt.
Lansări mai dese
Cei mai importanţi concurenţi ai Volkswagen Golf sunt Ford Focus şi Toyota Corolla. Vo