Licitaţiile de toamnă debutează neaşteptat de promiţător şi încurajator, atât pentru posibilii colecţionari, cât şi pentru artizanii comerţului cu artă – casele bucureştene. Aşadar, în acest an sfâşiat de tot felul de crize, ultimele patru luni ar putea deschide mai multe perspective artei de bună calitate, din care nu lipsesc lucrări semnate de nume sonore, precum Theodor Aman, Ştefan Luchian, Theodor Pallady, Iosif Iser, Camil Ressu, Cecilia Cuţescu Storck, Gheorghe Petraşcu, Lucian Grigorescu, Max Herman Maxy, Paul Miracovici, Arthur Verona, Octav Băncilă, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Corneliu Baba, Dumitru Ghiaţă şiAlexandru Ţipoia. Li se adaugă lucrări semnate de reprezentanţii artei contemporane, între care Ion Popescu Negreni, Ion Irimescu, Marcel Guguianu, Ion Alin Gheorghiu, Constantin Piliuţă, Traian Brădean, Mircea Ciobanu, Vasile Grigore, Coca Meţianu, Petre Velicu, Vasile Mureşan Murivale, Lucia Măntescu, Ştefan Pelmuş şi alţii. În ce priveşte genurile abordate, atât în licitaţia de marţi, 11 septembrie, cât şi în cea de joi, 13 septembrie, acestea sunt peisaje, flori, naturi statice, compoziţii cu personaje, nuduri şi portrete. Cel mai mare preţ de evaluare, în licitaţia din 11 septembrie, aparţine unei lucrări de Pallady, ”Colţ de stradă", ulei pe carton: 45.000 lei. În timp ce la artă contemporană, Vasile Grigore se află în topul ofertelor cu lucrarea "Natură statică", un ulei pe pânză lipită pe carton, estimat la 8.600 lei. Deloc surprinzător, secţiunea artă străină revine în forţă cu două lucrări: una de secol XVII, aparţinând şcolii napolitane - ”Judith cu capul lui Holofern", ulei pe pânză, evaluat la 60.000 lei (cu menţiunea că, în perioada 1889-2004, opera respectivă s-a aflat în patrimoniul Muzeului Naţional de Artă al României, după care a fost restituită proprietarului de drept), iar cea de-a doua, "Portretul unei călugăriţe", de Zoll Fr