Încă nerecepţionată oficial de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar deschisă traficului în decembrie anul trecut, când a fost inaugurată de către fostul premier Emil Boc, Autostrada Timişoara-Arad scoate la iveală problemele de calitate.
Ziarul România liberă relata anul trecut, cu două săptămâni înaintea deschiderii acesteia, cum muncitorii firmelor italiene Astaldi şi spaniolă FCC aşterneau straturile de asfalt chiar dacă afară temperaturile erau sub zero grade Celsius. Aceasta chiar dacă nu se permite ca astfel de lucrări să fie făcute la mai puţin de 10 grade Celsius. Zilele trecute au ieşit la iveală deficienţe ale terasamentelor, cauzate de graba în care au fost făcute lucrările.
„Este încă o victorie a lui «Da, se poate!»", spunea triumfător anul trecut fostul premier Emil Boc.
Şoferii fac slalom printre lucrări
Autorităţile au impus noi restricţii de viteză pe Autostrada Arad-Timişoara, care ar urma să fie inaugurată la sfârşitul lunii, din cauza unor lucrări de reparaţii la asfalt care au loc în trei puncte, traficul desfăşurându-se pe câte o bandă în zonele cu probleme, potrivit Mediafax.
Poliţiştii au decis restricţionarea vitezei la 60 de kilometri pe oră în zonele cu probleme. Pe calea de circulaţie de la Arad la Timişoara au loc lucrări de reparaţii la partea carosabilă la kilometrul 535 plus 700, pe o lungime de 500 de metri, circulaţia fiind deviată pe banda de urgenţă. La kilometrul 532 plus 800, tot pe o lungime de 500 de metri, circulaţia se desfăşoară doar pe a doua bandă, din cauza reparaţiilor.
Pe calea de mers Timişoara-Arad, la kilometrul 535 plus 236, circulaţia se defăşoară doar pe banda întâi.
"În toate cele trei situaţii, viteza de deplasare a fost redusă de la 100 la 60 de kilometri pe oră pe perioada lucrărilor, care se vor desfăşura câteva zile", a