Un factor important care influenţează prima impresie a turiştilor atunci când ajung în Bucureşti este experienţa pe care o au de la aeroport la hotel sau unitatea în care sunt cazaţi şi invers. Toate detaliile unei călătorii, inclusiv cea legată de serviciul de transfer trebuie să fie excelente, sunt de părere expaţii care conduc hoteluri de cinci stele în Capitală şi directorul general al celei mai mari agenţii de turism. fantomă
"După extinderea prin care a trecut în urmă cu câţiva ani, aeroportul Otopeni a devenit un aeroport up-to-date, din păcate însă restul serviciilor corelate cu plecările nu s-au upgradat, iar acum suferim consecinţele, mai ales după mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni", spune Javier Garcia del Valle, CEO-ul grupului Happy Tour, cel mai mare de pe piaţa agenţiilor de turism.
El precizează că zona de control al paşapoartelor şi de securitate a rămas la fel ca atunci când aeroportul nu era folosit şi de low-cost-uri. În fiecare zi pasagerii trebuie să aştepte la cozi lungi.
"Zona de sosiri reprezintă de asemenea o problemă. Oficiile de control al paşapoartelor sunt încă limitate comparativ cu numărul de pasageri care ajung pe aeroport în orele de vârf şi singurele trei benzi pentru bagaje sunt clar insuficiente pentru volumul de trafic din aeroport. Este exact la fel cum era în urmă cu câţiva ani când traficul era mult mai mic. Pasagerii trebuie să aştepte la cozi", spune el.
În aprilie, prima lună în care de pe aeroport au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale companiilor low-cost, traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) a crescut cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor compa-niei. Altfel spus, de pe cel mai mare aeroport din ţară au plecat şi au sosit în plus puţin peste 222.000 de pasageri.
Celor 102 avioane care decolau în