Business-urile de organizari de evenimente din K Group, din care face parte si Bon Mariage, compania care a organizat nunta Elenei Basescu, inregistreaza anual venituri de circa 1 milion de euro. Alin Caraman (foto), seful companiei, a explicat pentru Wall-Street.ro cum a rezistat Bon Mariage pe o piata care a scazut cu peste 60% in ultimii 4 ani.
Anul trecut, partea de organizari de evenimente din K Group, inclusiv Bon Mariage, a inregistrat venituri de circa 1 milion de euro, business-ul ramanand constant. Pentru anul acesta, Caraman spune ca veniturile se vor situa tot in jurul acestui nivel, insa a explicat ca situatia ar fi stat cu totul altfel daca in aceasta perioada s-ar fi focusat doar pe nunti.
“Ne-am diversificat aria de activitate, acum organizam si mai multe evenimente corporate sau alte tipuri de evenimente. Daca ramaneam focusati doar pe nunti probabil bilantul ar fi aratat cu totul altfel. Doar ca un exemplu, anul acesta pe nunti am avut 140% din evenimentele de anul trecut, insa cifra de afaceri pe acest segment a fost cu 30% mai mica”, a declarat Caraman.
Omul de afaceri estimeaza ca piata nuntilor din Romania a scazut din 2008 pana in prezent cu peste 60% ca urmare a incercarilor mirilor de a amana sau chiar contramanda evenimentul, a faptului ca incearca sa scada costurile fixe, cum ar fi cele pentru decoratiuni, aranjamente sau locatie, dar si a numarul mai mic de participanti la astfel de evenimente.
“Clientii vin la noi ca la un dealer de Mercedes. Daca inainte de criza doreau x masina cu o gama larga de optiuni, acum aleg echiparea de baza. Mai mult, mai vor sa scoata si bancheta din spate sau oglinzile laterale, doar ca sa scada si mai mult costurile”, spune Caraman.
Intr-o piata care a scazut mai mult de jumatate, multi dintre jucatorii de odinioara au disparut de pe piata sau s-au orientat spre alte domeni