Compania ruseasca ce produce binecunoscuta arma de asalt Kalashnikov se confrunta cu dificultati mari. O scadere a cererii din partea armatei ruse si un flux de arme mai ieftine au condus firma catre faliment, insa aceasta spera sa isi consolideze conturile cu noi modele si cu o campanie de branding globala, relateaza Der Spiegel.
Lui Dmitri Rogozin, primul ministru adjunct al Rusiei insarcinat cu industria de aparare a Rusiei, ii place sa se arunce in declaratii in timp ce calatoreste si are aparitii publice, intr-una dintre acestea spunand ca doreste sa reinvie mandria rusilor in propria tara.
Rogozin a declarat, la Bruxelles, ca a auzit de mai multe ori de la colegii sai occidentali fraza urmatoare "Optimistii acestor zile invata engleza, pesimistii invata chineza, insa realistii invata cum sa foloseasca un AK-47".
Declaratia a venit ca un balsam pentru sufletele muncitorilor in timpul unei vizite facute de ministru la fabrica Izhmash, dintr-un oras din vestul Rusiei, Izhevsk.
In spatele numelui necunoscut al companiei Izhmash sta cel mai mare producator de arme din Rusia si locul de nastere al faimosului Kalashnikov.
Aceasta arma automata, cunoscuta in Rusia ca "avtomat", a fost laudata chiar si de americani, a precizat Rogozin. Unitatile militare de elita ale SUA o folosesc, a adaugat el, chiar daca Congresul SUA prefera de obicei sa achizitioneze arme produse in America. Totodata, colectionari privati au ajuns sa prefere aceasta arma de asalt, a continuat el, spunand ca vanzarile in SUA au crescut cu 50% anul trecut. El a mentionat de asemenea cum Afghanistanul cere in continuare Moscovei arme Kalashnikov "chiar daca ei au 140.000 de soldati NATO bine inarmati in cadrul granitelor".
In jur de 100 de milioane de unitati AK-47 se produc in intreaga lume. Arma a ajutat luptatorii de gherila in jungl