Noul Kindle Fire, lansat de Amazon.com, joi seară în California, este o declaraţie de război a celui mai mare retailer on-line din lume, care anunţă că doreşte clienţii Apple de pe piaţa tabletelor, relatează Reuters.
Noile produse ale companiei au în spate magazinul impresionant de conţinut al retailerului online, care oferă 22 de milioane de filme, seriale şi emisiuni de televiziune, melodii, aplicaţii, jocuri, cărţi şi reviste. Astfel, Amazon îşi permite să ceară mult mai puţin pe tabletele sale datorită "ofertelor speciale", anunţurile publicitare care apar pe ecranul tabletelor sale atunci când sunt închise şi promovează produse din larga gamă acoperită de retailer.
Noua linie propusă de Amazon pentru sfârşitul de an şi sezonul sărbătorilor, porneşte de la un e-reader Kindle de 69 de dolari, cu ecran de 6 inch de tip e-ink, varianta cu anunţuri publicitare. Pentru Kindle-ul fără reclame, doritorii vor plăti 89 de dolari.
Variantele noi de Kindle Fire au primit atributul HD în nume şi vor costa între 199 şi 599 de dolari. Cele mai ieftine sunt modelele cu ecran de 7 inch, care pot costa până la 249 de dolari, în funcţie de capacitatea memoriei.
Modelele care atacă supremaţia iPad-ului sutn Kindle Fire HD, de 8,9 inch. Un pic mai mici decât concurenţa lor de la Apple, Kindle Fire HD au câteva atuuri care ar putea înclina balanţa în favoarea lor.
Produsele Amazon sunt mai ieftine, oferă spaţiu de stocare simila, beneficiază de tehnologie WiFi, iar variantele de top (499-599 de dolari) sunt compatibile cu tehnologia 4G LTE, abonamentul pentru internet în cazul lor fiind cu mult mai mic decât unul pentru iPad în Statele Unite. Kindle Fire HD sunt mai subţiri decât produsele Apple, au un sistem de sunet superior şi beneficiază de un sistem de operare bazat pe Android, apreciat de unii specialişti ca fiind mai bun