Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Ovidiu Silaghi, a anunţat, vineri, 7 septembrie că Tarom şi CFR Marfa urmează să preluate de investitori cu o largă experienţă în domeniu.
Ovidiu Silaghi a afirmat că s-a finalizat procedura de selecţie conform prevederilor legale a viitorilor membri ai Consiliilor de Administraţie şi a potenţialilor manageri executivi pentru: TAROM, CFR Infrastructură, CFR Călători, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. MTI a precizat, conform agerpres, că „pe lângă finalizarea procesului de selecţie a managementului privat, MTI se află în discuţii concrete şi avansate cu investitori cu o largă experienţă în domeniu, dar şi cu susţinere financiară adecvată pentru preluarea TAROM şi CFR Marfă.” Astfel, conform priorităţilor deja anunţate de premierul Victor Ponta, „privatizarea va începe cu TAROM, cap de listă şi prioritate zero, şi se va încheia cu CFR Marfă”.
Referitor la ,,găurile’ menţionate de Anca Boagiu într-o emisiune televizată, ministrul a precizat că acestea datează din perioada 2009 – 2011 şi au fost scoase la lumină în urma controalelor efectuate atât intern (Corpul de Control al MTI), dar şi de entităţi din afara MTI precum Corpul de Control al Primului Ministru, Curtea de Conturi a României. Silaghi a exemplificat dintre nereguli „acceptarea la plată a unor cantităţi suplimentare de lucrări în valoare de 109,24 milioane lei, fără documente justificative, la CFR Infrastructură – prejudiciu la patrimoniul public al statului de 42,5 milioane lei prin executare silită a 101,5 kilometri de cale ferată”.
Cât SC Metrorex SA, MTI prin Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB), a dezvoltat deja Strategia privind transportul în Bucureşti şi zonele adiacente, urmând ca în perioada imediat următoare, împreu