Conform legilor in vigoare, in statul roman, procurorul general al statului, precum si seful DNA trebuie schimbati. Prelungirea mandatului acestora este ilegala. Asta dincolo de celelalte considerente legate de prestatia celor doi. Aplaudata de basisti si dezavuata de ceilalti. Procedura trebuie sa treaca prin Consiliul Superior al Magistraturii. Dar, acolo, in secret, au fost modificate procedurile. Astfel incat schimbarea sefilor procuraturii sa fie obstructionata. Cine si cum poate sanctiona CSM?
Intr-un stat de drept, Consiliul Superior al Magistraturii reprezinta puterea judecatoreasca. O putere independenta. Separata de celelalte puteri, legislativa si executiva. Puterea judecatoreasca isi poate exercita controlul asupra Executivului si Legislativului. Controlul de legalitate. Dar si celelalte puteri pot controla derapajele puterii judecatoresti, in ipoteza in care acestea se produc. Astazi ne aflam in prezenta unor evenimente si procese care ne obliga sa gasim un raspuns corect la un asemenea tip de provocare.
Conform site-ului www.luju.ro, unul dintre cele mai specializate si bine informate in domeniul Justitiei, in perioada in care Traian Basescu s-a aflat in garaj, partida favorabila lui, care este majoritara in CSM, a modificat practic, fara ca minoritatea acestei institutii sa stie, procedurile prin care ar trebui schimbati sefii parchetelor. In esenta, aceste modificari pot genera o tergiversare a procesului de 90 de zile. Adica de trei luni. In acest fel, sunt incalcate prevederi imperative ale legii, care stabilesc limitele pana la care pot functiona, cu prelungiri cu tot, Kovesi si Morar. Scopul este de natura politica. Este posibil, si deja exista semnale publice in acest sens, ca schimbarile de la varful Parchetului General si DNA sa genereze dezvaluiri socante privind modul in care unii procurori au raspuns unor