Confederaţia Naţională Rutieră, Federaţia Operatorilor Români de Transport şi Federaţia Transportatorilor Europa au transmis un comunicat prin care solicită reducerea cuantumului taxei de utilizare a infrastructurii rutiere (rovinieta).
„Potrivit Regulamentului Comisiei Europene nr. 561/2006, timpii de conducere şi de odihnă limitează firmele de transport la folosirea parţială a infrastructurii rutiere, fapt ce reduce numărul de zile reale de utilizare la circa 200. Cu toate acestea, plata rovinietei se efectuează pentru 365 de zile, fiind astfel evidentă lipsa legăturii între preţul actual al rovinietei (raportat nejustificat la euro) şi dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toată perioada valabilităţii acesteia“, se arată în comunicatul citat.
Potrivit comunicatului, patronatele din transporturi susţin că o valoare de maximum 700 euro/an pentru rovinieta de tip F, respectiv reducerea exponenţială a preţului pentru celelalte categorii, ar avea ca şi consecinţă o mărire a sumei global colectate din vânzarea rovinietei.
Confederaţia Naţională Rutieră, Federaţia Operatorilor Români de Transport şi Federaţia Transportatorilor Europa au transmis un comunicat prin care solicită reducerea cuantumului taxei de utilizare a infrastructurii rutiere (rovinieta).
„Potrivit Regulamentului Comisiei Europene nr. 561/2006, timpii de conducere şi de odihnă limitează firmele de transport la folosirea parţială a infrastructurii rutiere, fapt ce reduce numărul de zile reale de utilizare la circa 200. Cu toate acestea, plata rovinietei se efectuează pentru 365 de zile, fiind astfel evidentă lipsa legăturii între preţul actual al rovinietei (raportat nejustificat la euro) şi dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toată perioada valabilităţii acesteia“, se arată în comunicatul citat.
Potrivit comunicatului, patronatele din transporturi s