Eşti pregătit pentru a ocupa postul pe care ţi-l doreşti? Află dacă ai calităţile necesare pentru a satisface nevoile angajatorului, indiferent de domeniul în care vrei să faci carieră.
Există anumite trăsături ale unui candidat pe care angajatorii le agreează, indiferent de postul pentru care aplică sau domeniul de activitate al firmei. Află dacă te încadrezi în tiparul respectiv şi dacă nu, încearcă să îţi dezvolţi aceste calităţi pentru a-ţi creşte şansele de a avea o carieră de succes. Astfel, data viitoare când te prezinţi la interviu, vei şti cum să te vinzi angajatorului pentru ca el să ştie că eşti omul potrivit, la locul potrivit.
1. Eşti serios
Punctualitatea este aspectul care îi dovedeşte inițial angajatorului că eşti un candidat serios, după care trebuie să consolidezi această primă impresie prin asumarea responsabilităţii pentru actele tale. Un angajat responsabil va respecta termenele şi nu va da vina pe pisică, vremea de afară sau colegul incompetent pentru faptul că nu şi-a dus la îndeplinire sarcinile. Un angajat serios îşi va duce la bun sfârşit sarcinile şi dacă se întâmplă să nu reuşească, nu va sta să se tocmească a cui e vina, ci îşi va recunoaşte greşeala şi va trece la a lua măsuri pentru remedierea rapidă a situaţiei.
2. Eşti competent
Pe lângă faptul că îţi faci datoria perfect, a dovedi că eşti un angajat competent înseamnă să arăţi că eşti la curent cu ultimele noutăţi din domeniul de activitate şi ai cunoştinţe despre tot ce înseamnă compania în care lucrezi, modul ei de organizare, cultura organizaţională, ţelurile acesteia şi companiile „inamice” sau concurenţa.
3. Impui respect
Faptul că ai potenţial trebuie să fie cunoscut şi recunoscut nu numai de către şeful direct, ci şi de către colegi, iar asta înseamnă să le câştigi încrederea şi respectul; în condiţiile în care toţi luptaţi pentru o even