Chiar înainte ca Apple să anunțe numele sau designul noului iPhone, a cărui lansare este așteptată miercurea viitoare, analiștii sunt siguri că acesta va domina piața americană, dar și europeană, a smartphone-urilor, mai ales în perioada Sărbătorilor de iarnă.
"Ținta pe care ne-am stabilit-o este ca Apple să vândă 50 de milioane de iPhone-uri în ultimul trimestru, dintre care 28 de milioane să fie iPhone 5", a mărturisit directorul executiv al firmei de cercetare Strategy Analytics, Neil Mawston, citat de guardian.co.uk.
Comparativ, în aceeași perioadă a anului trecut, s-au vândut 37 de milioane de iPhone-uri, dintre care, presupune Mawston, 20 de milioane erau iPhone 4S, cel mai recent model, la vremea aceea.
Ca înainte de toate lansările precedente ale produselor Apple, și acum comania păstrează cu îndârjire secretul cu privire la denumirea și designul noului telefon și lasă loc apariției zvonurilor.
Ceea ce este sigur, până acum, este că "iPhone 5" va avea un ecran mai mare, va fi mai îngust, va avea o cartelă SIM mai mică și o baterie ceva mai mare decât ultimul model de telefon, lansat anul trecut. De asemenea, va oferi 4G/LTE wireless-broadband de mare viteză.
Pentru că, în ultimii ani, fiecare nou model de iPhone a mizat pe câte o caracteristică în plus față de modelele precedente, noutatea din această toamnă este așteptată cu sufletul la gură.
După ce, acum doi ani, compania a marșat pe display-ul HQ "retina", iar anul trecut pe sistemul de recunoaștere vocală "Siri", anul acesta, crede analistul Francisco Jeronimo, "cei de la Apple vor veni cu un fel de serviciu important și util pentru consumatori și care să diferențieze iPhone 5 de restul telefoanelor". Asta, spune specialistul în spartphone-uri, pentru că ”iPhone 5 trebuie să fie competitiv pe toate planurile”, având în vedere concurența acerbă cu Samsung.