Patronatele din transporturile rutiere cer reducerea cuantumului taxei de utilizare a infrastructurii rutiere (vinieta), transmiţând în acest sens un memoriu Guvernului, anunţă Confederaţia Naţională Rutieră, Federaţia Operatorilor Români de Transport, Federaţia Transportatorilor Europa, precum şi asociaţiile membre ale acestora.
În memoriul transmis, patronatele au menţionat că potrivit prevederilor Regulamentului CE 561/2006, timpii de conducere şi de odihnă limitează firmele de transport la folosirea parţială a infrastructurii rutiere, fapt ce reduce numărul de zile la cca. 200 de zile reale de utilizare, cu toate că plata rovinietei se efectuează pentru 365 de zile. "Această calculaţie survine ca rezultat al zilelor obligatorii de odihnă săptămânală (52 x 2 = 104 zile/an), al zilelor libere oficiale (11 zile / 2012), al diferitelor restricţii temporare de caniculă sau viscol, precum şi cele de sezon de vară, vineri-sâmbătă-duminică", notează patronatele, menţionând că nu trebuie uitat că plata taxelor de drum la nivel european a fost gândită doar pentru folosinţa autostrăzilor şi a porţiunilor modernizate ale drumurilor europene. "Urmând această raţiune, este vizibilă lipsa legăturii între preţul actual al rovinietei (ce, nejustificat, este raportat la euro) şi dreptul redus al transportatorilor de a circula pe toată perioada valabilităţii acesteia, precum şi de a circula pe autostrăzi şi drumuri europene reabilitate", notează transportatorii.
Remarcând că sistemul de plată a taxelor de autostradă din Ungaria, unde pe o reţea de 1327,6 km de autostrăzi, realizaţi într-o ţară de două ori mai mică decât România, vinieta pe 13 luni (396 de zile) costă 234.950 forinţi (830 euro), deci pentru 12 luni, preţul vinietei maghiare ar fi de 766 euro, transportatorii spun că raportat la infrastructura românească, 1.210 euro - preţul actual al rovinietei pentr