Cu un milion de pasageri anul trecut, aeroportul internaţional din Cluj-Napoca, al treilea cel mai mare din ţară, după Henri Coandă (Otopeni)- cu 5 mil. pasageri şi cel din Timişoara, permite accesul firmelor de taxi în aeroport doar pe bază de abonament, care este pe o perioadă determinată, ce poate fi aleasă de taximetrist.
"Accesul firmelor de taxi în perimetrul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se face nediscriminatoriu, pe bază de abonament, iar abonamentele se pot încheia pentru o perioadă de 3 luni, 6 luni sau un an", a transmis Magda Diaconu, de la biroul de marketing din cadrul aeroportului din Cluj-Napoca. Accesul firmelor de taxi în aeroport este condiţionat însă de respectarea de către taximetrişti a prevederilor legii privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, prin care se interzice practica de abordare a clienţilor în interiorul aeroportului de către taximetrişti sau interpuşi. Şi pe Otopeni este interzisă această practică, dar până acum autorităţile nu au reuşit să o eradicheze.
"Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca colaborează cu Poliţia Transporturi, care are deschis un punct de lucru în aeroport, pentru a preîntâmpina orice eventual incident legat de călătoria pasagerilor care aleg să apeleze la serviciile oferite de firmele de taxi prezente în incinta aeroportului", potrivit informaţiei transmise de reprezenta biroului de marketing. De pe aeroportul din Cluj-Napoca efectuează curse companiile aeriene Tarom, Wizz Air şi Lufthansa. Aeroportul este situat la circa 10 kilometri faţă de centrul oraşului şi la 12 kilometri faţă de gară. Durata călătoriei cu maşina de la aeroport în centru este de 20 de minute.
Taxiurile au un tarif unic de 1,79 lei pe kilometru, potrivit reprezentanţilor aeroportului şi firmelor de taxi. "Sunaţi şi vă trimitem maşină, toate au acelaşi tarif pe ceas şi vă iau direct din faţa a