Unul dintre cei mai vechi și importanți jucători de pe piața auto, care activează de 18 ani în România, compania Auto Brescia, a solicitat magistraților brașoveni să aprobe intrarea în insolvență și reorganizarea judiciară a societății. Practic, se încearcă salvarea unui dintre cei mai credibili dealeri din țară, cu sediul central la Brașov.
Auto Brescia comercializează mărciale Fiat, Alfa Romeo și Lancia, iar situația acestei firme nu este singulară, majoritatea dealerilor auto locali fiind sufocați de politica neconcurențială a dealerilor internaționali. Cu excepția lui Ion Țiriac, care are contacte și înțelegeri direct cu producătorul de mașini, ceilalți sunt obligați să încheie contracte unilaterale cu dealerii internaționali, cum este și cazul Auto Brescia.
Practic, din datele prezentate în ședința publică de judecată, reprezentantul internațional a impus dealerului local cumpărarea unui stoc de mașini, evident cu credite bancare și revinderea mașinilor prin leasing către populație sau firme/instituții.
Ulterior, dealerul internațional a anunțat că, din cauza crizei, a redus prețul la mașini cu 20-30%, prin promoții acordate altor dealeri locali. De departe este vorba de o practică neconcurențială, iar instituția abilitată ar trebui să se sesizeze în cazul unor astfel de practici, dar este interesantă și politica de a pune pe butuci rețelele de dealeri locali care au devenit foarte puternici și puteau să-i scoată din cărți pe „rechinii“ care activează în plan internațional…
Unul dintre cei mai vechi și importanți jucători de pe piața auto, care activează de 18 ani în România, compania Auto Brescia, a solicitat magistraților brașoveni să aprobe intrarea în insolvență și reorganizarea judiciară a societății. Practic, se încearcă salvarea unui dintre cei mai credibili dealeri din țară, cu sediul central la Brașov.
Auto Brescia comercia