TIMISOARA. Discutii importante la Timisoara, in aceste zile. Mai multi experti europeni se intalnesc cu autoritatile locale pentru a promova ideea realizarii unei cai ferate de mare viteza care sa lege capitala Banatului de Szeged si Kikinda.
Proiectul este unul mai vechi, a fost realizat si un studiu de fezabilitate in urma cu cativa ani, insa acesta trebuie reactualizat, pentru ca a fost gandit in forinti, nu in euro. Asadar, timisorenii s-ar putea plimba in Serbia si in Ungaria cu un tren de mare viteza care ar urma sa atinga 200 de kilometri pe ora. Mai apoi, liniile de cale ferata ar asigura legatura intre Budapesta – Bucuresti – Constanta – Iasi, prin Timisoara.
Potrivit, managerului de proiect UNECE, Comisia Economica a ONU pentru Europa, Helmut Meelich, este nevoie in prima faza de o declaratie de interes din partea celor trei tari implicate in proiect. “Trebuie gasita o voce comuna care sa se adrese Bruxelles-ului. De asemenea, lumea financiara trebuie sa fie interesata sa finanteze acest proiect”, a declarat Helmut Meelich la Timisoara.
200 de milioane de euro pentru calea ferata
Cat despre costurile construirii acestei linii de cale ferata, expertul apreciaza ca ar fi vorba de 200 de milioane de euro, o suma infima, in opinia sa.
“Constructia propriu-zisa a acestei linii de cale ferata nu ar dura foarte mult timp, singura problema este luarea unei decizii pentru demararea proiectului. Ar fi fantastic sa se construiasca o linie de cale ferata in aceasta zona geografica de campie, unde nu este nevoie de tuneluri. In 1857, calea ferata fusese deja lansata si era una dintre cele mai rapide din Europa. In 1999 si 2000 am fost implicat in revitalizarea cailor ferate din aceasta zona si stiu ca din punct de vedere tehnic lucrurile sunt foarte simple. Avem studii de fezabilitate care trebuie reactualizate si am dori ca viteza maxima s