LeasePlan Corporation, una dintre cele mai mari companii de management de flote şi autovehicule din lume, a înregistrat, în primul semestru al acestui an, un profit net de 123 milioane de euro, în scădere cu 13 milioane euro faţă de perioada similară a anului anterior.
Diferenţa se datorează înregistrării în contabilitate, în prima jumătate a anului 2011, a unor venituri de 30 milioane euro, precum şi a unor cheltuieli reprezentând beneficii pentru angajaţi, potrivit datelor companiei. Totodată, portofoliul de contracte de leasing a atins cifra de 14,9 miliarde euro. Dacă ar fi să se compare cu anul 2011, perspectivele de pe pieţele pe care compania este prezentă s-au înrăutăţit considerabil faţă de anul anterior.
Numărul de autovehicule administrate a scăzut de la 1,328 milioane în decembrie 2011, la 1,327 milioane în iunie anul acesta. Scăderea reprezentată de cele 1.000 de vehicule (comparativ cu creşterea de 3.000 de vehicule înregistrată în prima jumătate a anului 2011) este cauzată, în primul rând, de recesiunea resimţită în mai multe ţări în care LeasePlan Corporation îşi desfăşoară activitatea.
Deşi, în general, rezultatul obţinut este stabil şi solid, există anumite componente ale profitului care înregistrează variaţii semnificative. Valoarea totală a veniturilor din exploatare şi a venitului net din investiţii financiare au scăzut raportat la perioada similară a anului trecut, cu 12 milioane euro (-2%). Aşa cum am menţionat deja, principalul motiv pentru această diferenţă este venitul extraordinar de 30 milioane euro înregistrat în anul 2011, provenit din recuperări de TVA.
Totodată, compania a înregistrat un venit net din dobânzi extrem de ridicat, în creştere cu 16 milioane de euro. Creşterea se datoreaza, în primul rând, măririi volumului portofoliului de contracte, generată de majorarea preţului mediu al contractelor de leas