Ministerul Transporturilor a cheltuit peste 470 de milioane de euro pe două drumuri în "creierii munţilor", DN 67C Bengeşti-Sebeş şi DN 2D Focşani-Ojdula, pe care circulă în medie câte 10-15.000 maşini zilnic, iar în acelaşi timp centura Capitalei, cu un trafic de 144.000 de vehicule zilnic, a rămas anul acesta cu o finanţare de nici 3 milioane de euro. Mai mult, dacă de la centura Bucureştiului s-au tăiat bani după rectificarea bugetară din această vară, bugetul alocat anul acesta pentru DN 2D Focşani-Ojdula a fost suplimentat cu aproape 6 milioane de euro.
Situaţia centurii Bucureştiului, pe care doar 20 din cei 72 km ai acestei şosele arată a ceea ce se poate numi centură de capitală europeană, pune în lumină modul în care compania de drumuri a cheltuit banii pe care i-a avut la dispoziţie în ultimii ani, dar şi priorităţile pe care şi le-a stabilit.
Unul dintre cele mai mari contracte de infrastructură rutieră din ultimii ani a fost cel de modernizare a drumului naţional 67C, pe ruta Bengeşti-Sebeş, cunoscut şi sub numele de Transalpina. Contractul s-a ridicat la circa 335 de milioane de euro, iar şoseaua are o distanţă de circa 148 de kilometri. Zona traversată, Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali, este una extrem de frumoasă şi care ar putea fi puternic exploatată din punct de vedere turistic, însă traficul rutier de pe această şosea este mult mai mic decât cel de pe centura Bucureştiului. Astfel, pe cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei circulă zilnic peste 144.000 de vehicule, potrivit recensământului general al circulaţiei rutiere realizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în 2010. Pe de altă parte, pe DN 67C, sau Transalpina, circulau zilnic puţin peste 11.000 de vehicule în 2010, potrivit recensământului general al circulaţiei. Deocamdată reabilitarea acestui drum nu este finalizată,