Electorii din SUA se apropie de alegeri, dar au de ales între două „platforme“ economice pline de promisiuni și sloganuri. Între timp, sărăcia se extinde, iar șomerii nu găsesc locuri de muncă.
Avem obiceiul să credem, noi, românii, că doar clasa noastră politică este degenerată și iresponsabilă. Aceasta deoarece ne uităm mult prea puțin în ograda altora. Am putea observa că probleme de acest gen au și americanii, țara considerată cea mai liberă și mai democratică din lume.
Statele Unite ale Americii se pregătesc de alegeri, iar în perioada aceasta au avut loc congresele preelectorale ale celor două mari partide. Primul a fost cel al republicanilor, unde candidatul Mitt Romney a încercat să convingă lumea că este o alternativă reală la Barack Obama. Din păcate, discursurile republicanilor au fost pline de inexactități în ceea ce privește evenimentele petrecute în ultimii ani, motiv pentru întreaga presă americană, inclusiv cea conservatoare (adică republicană), să îi acuze de minciuni. Răspunsul oficialilor a fost că prea se concentrează asupra veridicității faptelor.
Problema alegătorilor este că republicanii nu vin cu soluții reale, pe care să le anunțe inclusiv cu un calendar de aplicare pentru următorii ani. Nu, se folosesc doar de sloganuri și de promisiuni (sună cunoscut?!). Între timp, dezbaterile în Congres și în Senat pe marginea dreptului femeilor de a avorta sunt mult mai ample decât cele legate de reducerea cheltuielilor publice sau a șomajului.
Din păcate, nici de cealaltă parte nu prea se găsesc soluții. „Bin Laden is dead and General Motors is alive“ (Bin Laden este mort, iar General Motors trăiește) este sloganul care reunește cam cele mai importante succese ale administrației Obama. Insuficiente pentru a convinge electorii că un nou mandat de patru ani este potrivit. De altfel, șansa lui Barack Obama este lipsa de charism