Războiul politic al schimbării directorilor RATB şi RADET, precum şi a membrilor în Consiliul de Administraţie i-a scos la înaintare pe reprezentanţii salariaţilor care acuză abuzuri şi nereguli în gestionarea banului public.
Şapte organizaţii afiliate la Sindicatul Transportatorilor din Bucureşti (STB) au depus la Primăria Generală şi la Consiliul General câte o sesizare în care se arată cum conducerea RATB a pus pe butuci activitatea Regiei. Sunt invocate contracte dubioase încheiate de către conducere cu alte societăţi comerciale (cum ar fi Astra Arad pentru fabricarea unui tramvai eco), achiziţii de cauciucuri şi de piese de schimb de proastă calitate, dar la preţuri exorbitante, precum şi intenţia şefilor Regiei de a reduce drastic numărul de salariaţi (peste 4.000). O altă regie care ar urma să fie afectată de concedieri colective ar fi RADET, de unde ar trebui să plece 2.000 de salariaţi din cei aproximativ 4.300.
Schimbarea şefilor, bucuria sindicaliştilor
Sesizarea sindicaliştilor survine într-un moment în care se pune problema schimbării directorilor de regii numiţi de PDL şi a membrilor în Consiliul de Administraţie. Bătălia politică pentru şefia regiilor subordonate a încăierat sindicatele de ramură care se acuză reciproc de exagerări. Vestea că se vor face concedieri masive i-a panicat pe salariaţii RATB care au cerut explicaţii amănunţite atât de la sindicat, cât şi de la conducerea RATB.
Alexandru Mihalache, unul dintre şefii de sindicat ai Autobazei Militari, care a semnat sesizarea depusă la Primăria Generală, spune că în document nu ar fi vorba despre peste 4.000 de oameni care ar trebui să plece, din cei 11.000 câţi are RATB. „Există o analiză referitoare la concedieri, făcută în aprilie 2012. Atunci se vorbea despre 1.100 de salariaţi din zona administrativă pentru că acolo s-au făcut angajări masive în ultimii doi ani