Ministerul Transporturilor a publicat şi lansat în dezbatere publică proiectul de act normativ privind privatizarea CFR Marfă. Compania va fi vândută integral unui investitor strategic, prin licitaţie cu strigare.
După modelul Oltchim, datoriile companiei vor fi convertite în acţiuni, iar Comisia Europeană va fi notificată, în acest sens, pentru a-şi da avizul.
Tot după modelul Oltchim, Minis-terul Transporturilor şi Infrastructurii poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau poate schimba metoda de privatizare, ca urmare a modificărilor de orice natură, intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare, intervenţiei unor condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare şi/sau neparticipării potenţialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizării tranzacţiei.
Proiectul de act normativ arată: "Strategia de privatizare pe care o promovăm are la bază vânzarea întregului pachet de acţiuni deţinut de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii la CFR Marfă, reprezentând 100% din capitalul social al companiei precum şi a acţiunilor care vor rezulta în urma conversiei datoriei Societăţii faţă de bugetul de stat şi a unei părţi din datoria către CFR SA. Selecţia investitorului se va realiza prin metoda licitaţiei, transparentă şi necondiţionată".
Privatizarea CFR Marfă în acest an continuă să reprezinte o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii". Conform Memorandumului Tehnic de Înţelegere din iunie 2012, care defineşte variabilele incluse în criteriile de performanţă cantitative şi în ţintele indicative specificate în Scrisoarea de Intenţie semnată la Bucureşti în luna iunie 2012 se intenţiona "Precalificarea ofertanţilor pentru pachetul majoritar la CFR MARFĂ până la mijlocul lunii septembrie şi finalizarea privatizării până la finele lunii octombrie 2012".