Cresterea in domeniul relatiilor publice va veni de acum inainte in special din zona de afaceri mici si mijlocii, a companiilor care nu au apelat la PR, a declarat pentru Wall-Street.ro, Georgiana Gheorghe, managing partner si fondatoarea agentiei Presage Public Relations & Public Affairs.
Astfel, compania a lansat in iulie doua pachete de servicii care se adreseaza antreprenorilor, unul fiind pentru start-upuri, iar celalalt pentru firme mici si mijlocii. Pachetul de servicii pentru start-upuri, denumit Start Talking, este dezvoltat pe o perioada de 3 luni pentru lansarea si postlansarea afacerii si presupune un cost net lunar de 1.500 lei. Pe de alta parte, pachetul pentru IMM-uri (Plan 180+) este derulat pe o perioada de 6 luni si costa 3.300 lei pe luna.
Deocamdata, serviciile care au atras clienti sunt cele pentru IMM-uri. Agentia a semnat deja cu o companie din zona de farma&medical, si este in discutii cu alte doua din zona de FMCG.
„Vorbim exact de profilul de clienti pe care ni i-am imaginat: sunt companii romanesti, companii de care chiar nu stiam, cu cresteri sanatoase, constante, dar care nu au comunicat. Sunt convinsa ca nu au comunicat prin tactici de PR tocmai din cauza faptului ca nu credeau ca pot accesa astfel de produse. Sunt antreprenori care au investit sute de mii sau milioane de euro in produse, dar care nu au investit niciodata in comunicare si se intreaba de ce nu vin clientii”, explica Georgiana Gheorghe.
Managerul isi doreste sa ajunga la 3-4 clienti pe zona de IMM-uri pana la finalul anului si sa promoveze serviciile pentru start-upuri.
Ea spune ca pana acum a atras doar clienti pentru serviciile pentru IMM-uri, pentru ca managerii din aceste companii si-au dat seama de importanta promovarii, in timp ce start-upurile se axeaza pe dezvoltarea produselor.
„Cei din IMM-uri au afaceri mature, sunt