Un român îşi schimbă periuţa de dinţi o dată la doi ani şi cumpără doar unu sau două tuburi de pastă de dinţi pe an pentru care alocă doar zece lei, aceşti indicatori clasându-ne mult în urma altor state din Europa.
Românii cheltuie anual pentru achiziţiile de pastă şi periuţe de dinţi circa 240 de milioane de lei (56 mil. euro), respectiv 12 lei per capita, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă.
Datele despre această piaţă a igienei orale, care reprezintă de altfel un indicator al sănătăţii şi educaţiei populaţiei, sunt puţine şi sunt deţinute de jucătorii care activează pe aceste segmente. La polul opus, nici reprezentanţii Ministerului Sănătăţii, nici cei ai Ministerului Economiei sau ai INS nu deţin informaţii despre câte tuburi de pastă de dinţi cumpără românii într-un an sau cât de des îşi schimbă periuţa de dinţi.
"Aceste date sunt foarte importante şi Ministerul Sănătăţii ar trebui să le aibă pentru că aceste informaţii trebuie raportate periodic către Eurostat care are un capitol special, dedicat. Mai mult, aceste informaţii ajută la evaluarea stării de sănătate a populaţiei, a tipului de alimentaţie a românilor şi sunt indicatori ai nivelului de educaţie şi cultură din România", spune Vasile Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor . El mai spune că aceste date sunt disponibile public în state precum Anglia sau Austria.
Un român îşi schimbă periuţa de dinţi o dată la doi ani şi cumpără doar unu sau două tuburi de pastă de dinţi pe an pentru care alocă doar zece lei, aceşti indicatori clasându-ne mult în urma altor state din Europa.
Românii cheltuie anual pentru achiziţiile de pastă şi periuţe de dinţi circa 240 de milioane de lei (56 mil. euro), respectiv 12 lei per capita, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă.
Datele despre această piaţă a igienei orale, care reprezintă de altfel un in