"Nu am timp sa va primesc. Va trimit la o colega de pe Lipscani, sau va fac o programare pentru maine". Cu aceste cuvinte ne-a intampinat un consilier pentru IMM-uri de la o banca din Bucuresti, zona Unirii. Asta dupa ce am asteptat vreo 20 de minute sa termine o convorbire telefonica, in timp ce savura o salata pusa deasupra unor dosare. Era singurul angajat disponibil marti, la ora 13.00, pentru a rezolva problemele oamenilor de afaceri.
O cladire recent renovata, cu birouri pustii si ghisee la care asteptau cuminti la coada zeci de oameni veniti sa isi achite ratele sau sa scoata bani de pe card, pentru ca bancomatul de afara nu functiona.
“Este incredibil. Sa vii sa vrei sa depui un capital social pentru o firma si sa iti spuna ca n-are timp, sa se planga ca sunt putini si sa te trimita la plimbare la alta sucursala”, ne-a povestit, revoltat, un intreprinzator.
“E o bataie de joc. Au redus la minimum numarul angajatilor si acum trebuie sa stai la cozi infernale ca sa achiti o rata”, ne-a spus unul dintre clienti.
Situatia nu e singulara. La aproape toate bancile, dupa disponibilizarea personalului, e tot mai greu sa rezolvi ceva in timp rapid.
“N-avem cum sa fim mai productivi. Acum, un angajat face munca pe care inainte o faceau trei. Au fost dati multi oameni afara, iar volumul de munca a ramas acelasi. Trebuie sa incasezi de la clienti, sa verifici dosare, sa faci schimb valutar, rapoarte zilnice, caserie etc. E un haos”, ne-a spus un angajat de la o banca din Bucuresti, zona Tineretului.
Unde sunt vremurile de aur…
“Bancile astea seamana tot mai mult cu bisericile. Spatiile astea au devenit prea mari pentru cati lucreaza aici. Uitati-va si dvs. cate ghisee sunt goale”, ne spune un client pe care l-am intalnit in unitatea din cartierul Tineretului.
Unii se bucura ca, in sf