* vaporul încărcat cu 7.320 t de cereale a fost repus pe linia de plutire ieri după-amiază * vina pentru incident pare să-i aparţină echipajului deoarece, în ciuda secetei, sectorul maritim al Dunării se menţine la o adâncime de peste 7 metri
Nava maritimă "Sea Breaze" sub pavilion tanzanian, care a eşuat luni dimineaţă pe un banc de nisip de lângă malul ostrovului Brătuşu, în dreptul Şantierului Naval Brăila, a fost pusă, ieri, pe linia de plutire. A fost nevoie de două remorchere de 2.400 şi 1.200 cai putere şi de multe ore de muncă pentru ca vaporul încărcat cu 7.320 tone de cereale să poată fi scos din nisipul unde eşuase. După cum ne-a informat Vlăduţ Brânză, căpitanul şef al Căpităniei Brăila, vina pentru acest incident fluvial pare să-i aparţină echipajului navei, care, după ce a încărcat cerealele de la Silozul "Stânca" al Insulei Mari a Brăilei, s-a apropiat prea mult de malul fluviului, în timpul manevrei de întoarcere. "Nu se pune problema ca navigaţia să fie afectată de nivelul Dunării. Pe sectorul maritim încă avem o adâncime de peste şapte metri, iar tendinţa fluviului este de creştere. Din datele pe care le avem în acest moment, se pare că este vorba despre o greşeală umană. Nava va fi oprită în dana portului Brăila, până se vor face cercetările impuse de regulament, apoi îşi va continua drumul spre Congo, ţara de destinaţie", ne-a spus căpitanul Brânză. Potrivit acestuia, un incident de acest gen nu s-a mai petrecut de foarte mulţi ani pe sectorul brăilean al Dunării. Cât timp nava a fost eşuată, navigaţia pe fluviu nu a trebuit oprită.
* vaporul încărcat cu 7.320 t de cereale a fost repus pe linia de plutire ieri după-amiază * vina pentru incident pare să-i aparţină echipajului deoarece, în ciuda secetei, sectorul maritim al Dunării se menţine la o adâncime de peste 7 metri
Nava maritimă "Sea Breaze" sub pavilion tanza