Iniţiativa introducerii bacalaureatului diferenţiat este unanim apreciată de directorii unităţilor de învăţământ. Provocarea constă în modul de optare a elevilor pentru un examen sau altul, în vederea efectuării celei mai bune alegeri, toate acestea, pe fondul unui sistem care, an de an, denotă din ce în ce mai puţină stabilitate.
Elevii de la grupurile şcolare vor să muncească
“Foarte bine! Este inadmisibil ca un copil de la un grup şcolar industrial să aibă subiecte la bacalaureat la matematică ca şi cei de la “Papiu” sau de la „Unirea” care vor altceva. Ai noştri vor meserie şi atunci e bine să obţină un certificat de bacalaureat diferenţiat”, a declarat Petru Florin Oproiescu, director al Grupului Şcolar “Aurel Perşu” din Târgu-Mureş. Dorectorul uni alt liceu mureşean, Ştefan Balint, susţine aceeaşi idee, şi anume, scopul elevilor care se îndreaptă către grupurile şcolare este acela de a face o meserie. “Este foarte bine venită ideea, eu aş merge mai departe, prin introducerea obiectelor de specialitate dar şi obiectele de studiu care sunt generale”, a adăugat Ştefan Balint, care a ţinută să precizeze că nu este vorba de discriminare, ci, eventual, de o discriminare pozitivă. “Adevărata reformă ar presupune şi descongestionarea materialului, deci, a programelor şcolare, nu doar la obiectele de studiu de bacalaureat, ci la toate obiectele”, a ţinut să precizeze Ştefan Balint, director al Liceului Teoretic “Bolyai Farkas” din Târgu-Mureş.
Diferenţierea, o adevărată încercare
“Bacalaureatul diferenţiat este o idee foarte bună în măsura în care elevii o să fie convinşi că asta este cea mai bună soluţie pentru ei. Dar este foarte greu să îi explici unui elev că nivelul lui nu este cel la care el crede că e. Asta este cea mai mare problemă”, este de părere Melinda Silaghi, director al Grupului Şcolar “Lucian Blaga” din Reghin. Directorul unităţ