Ministerul Transporturilor şi Compania CFR au efectuat, ieri, recepţia la podul de cale ferată peste râul Putna. Podul fusese distrus la inundaţiile din 2005 şi a fost reconstruit din fonduri europene, facilitatea ex-ISPA, şi fonduri guvernamentale. Contractul pentru proiectul „Reconstrucţia infrastructurii feroviare afectate de inundaţii în iulie şi august 2005 pe sectorul Focşani – Putna Seacă, lot 1“ a fost semnat în decembrie 2009, iar prima linie de cale ferată este funcţională din iulie 2012.
Podul de la Putna Seacă reprezintă cea mai importantă investiţie în infrastructura feroviară realizată după 1989 la nivelul Regionalei CFR Galaţi, de care aparţine judeţul Vrancea. Reprezentanţii Sucursalei CFR Galaţi au explicat că, deocamdată, viteza de circulaţie a trenurilor este limitată din cauza lucrărilor care se desfăşoară în această perioadă, dar şi „pentru stabilizarea terasamentului“. Principalul avantaj pentru călătoriile cu trenul este eliminarea întârzierilor în gările din Focşani şi Mărăşeşti.
Lucrarea la podul de la Putna Seacă a fost executată de un consorţiu format din CONCEFA Sibiu şi IMSAT Bucureşti, iar şeful de proiect, Sorin Drăghici, a explicat că în perioada următoare vor fi finalizate lucrările de demolare a podului vechi de fier de la Putna Seacă. Acesta a adăugat că modul în care a fost construit podul de la Putna Seacă, cu pilon până la 24 de metri adâncime, face ca acesta să reziste la alte inundaţii pe acest râu.
În plus, lucările sunt executate în conformitate cu cerinţele legislaţiei europene şi româneşti în vigoare, fiind vorba de o linie care face parte din coridorul IX Pan European. „Porţiunea podului de la Putna Seacă reabilitată prin acestă investiţie este realizată conform ultimelor cerinţe europene. Viteza maximă cu care poate circula un tren poate ajunge la 160 km/oră“, a declarat inginerul Sorin Dr