Ovadia, Asociaţia Berarii României: Acestea au reuşit să creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criză le modificase
După o perioadă prelungită marcată de scădere, piaţa berii a avansat în primul semestru cu 4%, 8,3 milioane hectolitri
Consumul de bere din România a înregistrat pe primul semestru al anului 2012 o creştere în volum de 4% faţă de perioada similară a anului trecut, însumând 8,3 milioane hl în primele şase luni, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României.
"Iată că după o lungă perioadă în care piaţa berii a fost profund marcată de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declanşarea recesiunii, se înregistrează prima creştere. Această evoluţie se datorează unui cumul de factori care a generat la nivel de piaţă reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate şi Campionatul European de Fotbal au reuşit să creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criză le modificase într-o mare măsură - anul acesta, românii s-au bucurat din nou de vară şi de atmosfera competiţiilor fotbalistice, savurând o bere, alături de familie şi prieteni", a declarat Hezy Ovadia, preşedintele Asociaţiei Berarii României.
În prezent, peste 98% din cantitatea de bere consumată în România este asigurată din producţia internă, piaţa berii înregistrând cel mai mic nivel al importurilor din industria alimentară.
"Deşi vremea caldă din ultima perioadă creează condiţii favorabile consumului de bere, o estimare a evoluţiei pieţei până la finalul acestui an este totuşi dificil de făcut acum - nu trebuie să pierdem din vedere impactul pe care puterea de cumpărare a românilor îl are asupra evoluţiei consumului. Cred că buzunarele românilor sunt încă afectate de criză, aşa că este greu de anticipat ce va urma", a adăugat Constantin Brat