Cea mai dificila situatie pentru o companie, fie ca este vorba de industria farmaceutica sau oricare alta industrie, este aceea in care reputatia organizatiei risca sa aiba de suferit, iar partenerii isi pierd increderea in respectiva companie, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Andreia Cucu, manager de comunicare in cadrul GlaxoSmithKline (GSK) Romania, una dintre cele mai mari companii de medicamente pe plan local.
Pe de alta parte, Cucu afirma ca viteza mare cu care apar noutatile si se schimba lucrurile reprezinta cea mai provocatoare parte a comunicarii externe in cadrul GSK.
„Jucatorii din farma trebuie sa se asigure ca regulile si procedurile interne sunt respectate fara exceptie si ca se actioneaza transparent la toate nivelurile, astfel incat reglementarile industriei si ale companiei sa fie perfect respectate. Astfel, dificultatea vine, uneori, din faptul ca oamenilor din afara companiei le este destul de greu sa inteleaga rigoarea procedurilor din interior, o rigoare data de specificul industriei. GSK are, la randul sau, proceduri foarte clare pentru orice tip de situatie, ce nu pot fi scurtcircuitate sau exceptate” explica managerul de comunicare al companiei farma.
Andreia Cucu este director de relatii publice si comunicare in cadrul GSK Romania din 2010, ea avand o experienta de zece ani in domeniu. Anterior a mai lucrat pentru RAI-RIA, GSK (2003-2007), Rompetrol (cateva luni), Cosmote (2007-2008) si Civitas Global Ketchum (2008-2010).
De la inceputul lui 2011 este si Central Europe Communications Lead, coordonand comunicarea interna a GSK pentru 17 tari din regiunea Europei Centrale.
„Fiind un rol regional de coordonare, nu exista o linie de raportare directa catre mine, ci lucrez impreuna cu colegii din comunicarea interna din Europa Centrala”.
Ea adauga ca strategiile de comunicare difera in special ca urmare